Magic Clients Manager


Mediul de afaceri este o resursa inepuizabila de creativitate in ceea ce priveste functiile angajatilor. Desi toate companiile se declara orientate spre client, modul in care sunt denumite aceste functii pentru cei care comunica direct cu clientii pare sa arate exact opusul. Sa luam, ca exemplu, doua dintre cele mai des intalnite astfel de functii: manager de cont sau manager de vanzari. Managerul de cont/account manager, este de cele mai multe ori o persoana care se ocupa de clienti. Dar compania vede clientul ca pe un cont, nu ca pe un client. Compania vede un numar, o suma, un buget. Astfel, cel care se ocupa de tine se numeste manager de cont, in loc de manager de clienti, de exemplu. Compania iti transmite involuntar ceea ce conteaza pentru ei de fapt. La fel se intampla si cu pozitia de sales manager, cand e vorba mai ales de vanzari business-to-business sau orice alte vanzari care implica o relatie directa cu cel care cumpara. Aceste denumiri reflecta rolul persoanei in compania in care activeaza; dar nu au nici o incarcatura empatica, emotionala, personalizata pentru clientul cu care intra in contact persoana respectiva. Imaginati-va ca in loc de un manager de cont ati avea de-a face cu un manager de client special (special client manager), sau cu un manager de relatie (special relationship manager, sau premium relationship manager sau long-term relationship manager) sau orice alta denumire care arata pretuirea si importanta pe care organizatia respectiva o arata clientului. Un sales manager este o persoana importanta intr-o organizatie, este responsabil cu vanzarile. Cand se intalneste cu un client, rolul managerului de vanzari traditional este sa-i vanda ceva. Sau poate ca de fapt rolul lui este sa construiasca o relatie pe termen lung cu un client multumit, caruia sa-i ofere produse si servicii de calitate in conditii convenabile ? Oare pe client il intereseaza cat de multi oameni conduci, cat de important si de ocupat esti in calitate de manager de vanzari? Sau de fapt pe client il intereseaza cat de priceput esti in ceea ce faci, cat timp ai pentru el si ce beneficii poate avea dintr-o relatie cu tine ? Cum ar fi ca in loc de sales manager sa avem “automotive specialist” in cazul industriei auto, sau “financial expert” in cazul industrie bancare, sau ”risc expert” in industria de asigurari” si tot asa. In final ceea ce ma intereseaza pe mine ca si client este experienta pe care o ai in domeniul respectiv si aprecierea pe care mi-o arati, nu cat de multi oameni ai in subordine si cat de multe probleme mai ai de rezolvat in afara de problemele mele pentru care am nevoie de tine. Cum ar fi sa lasati managerii de cont sa aiba grija de conturi si sa puneti la interfata cu clientii manageri de oameni si de experiente frumoase ? V-ar placea sa se ocupe de voi un Top-Client Manager, un Magic-Client Manager sau un Beloved-Client Manager ? Eu cred ca ati fi maguliti.

Share on.